HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Podział wiosek

Go down 
AuthorMessage
LeveL_ZerO
VII One of Seven
VII One of Seven
avatar

Number of posts : 110
Age : 33
Registration date : 2008-09-25

PostSubject: Podział wiosek   Fri 31 Oct - 12:43

Gdy zaczynasz przejmować kolejne wioski, warto zadbać o ich właściwy podział na wioski obronne, atakujące, zwiadowcze. Przeczytaj jakie porady mają dla Ciebie doświadczeni gracze.

Posiadając więcej niż jedna wioskę nażęły dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.
Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedna.
Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po ty by dysponować możliwie największa siła uderzeniowa jaka jest możliwa w grze.

Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast cala resztę można przeznaczyć na jednostki
- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)
- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)

Co nam daje taki podział? Jak pisałem wcześniej:
- Największa z możliwych sile ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z rożnych wiosek w jedna armie.
- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych z czego polowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.
Co za tym idzie możemy mięć dowolna liczbę jednostek obronnych w wiosce.
- Z tego tez, ze można łączyć jednostki obronne w jeden oddziale do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielka armie do ataku, gdyż im większa armia atakującą tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).

Gdy posiada się więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.

Zalecam posiadać w przyszłości:
Na jedna wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.
Ponadto gdy będziecie mięć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowcza.
Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:
2-3 wioski atakujące
1 wioska zwiadowcza
6-7 wiosek obronnych

Wioska zwiadowcza
W wiosce tej budujemy głownie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONE. Można tez posiadać typowo zwiadowcza wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze się żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Układ sil w wiosce atakującej
Topornicy ok. 6000 do 7000
Lekka kawaleria ok. 2000
Łucznicy na koniu ok. 1000
co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji
posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.
Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierow i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakować armia, która jest złożona głownie z toporników i łuczników konnych.
jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokonają rzezi.
Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinno się znaleźć spory oddział łuczników konnych
Odsyłam do lektury - Jednostki Wojskowe.

Układ sil w wiosce obronnej
Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej owa proporcje, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja
pikinierzy - 4000 do 5000
miecznicy - ok. 9000
łucznicy - 6000 do 7000
zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma się silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych
Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobrana armia. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na duża większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie wstanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod nasza nieobecność.
Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

WAŻNE

Pamiętajcie, ze doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sadzimy, ze nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wieś.
Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 żołnierzy (licząc populacje). Sile takiej musimy przeciwstawić przynajmniej równowagą sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licząc populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam dosłać jednostki z innych wiosek jeżeli jest to możliwe.

Nie zalecam trzymania jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe (jesteśmy zalogowany podczas ataku), Dlaczego?
Dlatego, ze nie dodają one wiele do obrony a w chwili gdy się bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy tez jedyna możliwość na kontratak i pozbędziemy się własnej armii, odbudowa jest długa i kosztowna.

Mam nadzieję, że od teraz będziecie posiadać efektywną strategię!

Tekst skopiowany z http://plemiona.unl.pl

_________________
Back to top Go down
View user profile
Hyrul
VII One of Seven
VII One of Seven
avatar

Number of posts : 147
Registration date : 2008-09-17

PostSubject: Re: Podział wiosek   Fri 31 Oct - 13:12

dobre informacje. radze czytać.

_________________
Administrator

Back to top Go down
View user profile http://isahsen.withme.us
sebek666
VII One of Seven
VII One of Seven
avatar

Number of posts : 98
Registration date : 2008-09-22

PostSubject: Re: Podział wiosek   Tue 4 Nov - 21:28

hmmm korian wazne info dla nas. dzieki

_________________
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Podział wiosek   

Back to top Go down
 
Podział wiosek
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: General Discussion. :: Plemiona - Generalne Pytania-
Jump to: